fredag 12 mars 2010

Vår, Ullared, dopplanering m.m

Hmmm, vad ska jag börja detta inlägget med, har ju hänt en hel del sedan sist.

Vi hade prästen här på besök i tisdags inför lilla L´s dop som ska hållas på söndag. Vi döpte Z här hemma i trädgården men nu är det alldeles för kallt så det blir i Ödenäs kyrka. Så idag har vi bakat och fixat så gott det går när man är ensam hemma med två barn.

Både jag och Z har dessutom hunnit med välbehövliga besök hos bästa frisör-Sofia. Tredje gången som Z klipper sig där nu och vilken skillnad, första gången fick han sitta i mitt knä och VÄGRADE kappa, förra gången gick det bättre och denna gången tjatade han hela morgonen om att vi skulle gå till frisören (och att han skulle få klubba förstås)

Igår var jag med mamma och Carro på Ullaredspremiär, har varit skeptisk mot hela Gekås-fenomenet länge. Men nu var det som sagt dags för ett besök och det lär bli fler. Längtar riktigt till Z fyller år den 1 april då han ska få alla presenter jag köpt. Leksaks-heaven!!

Nu sover mina guldklimpar iaf, Z slocknade i soffan med lilla L´s hand i sin, mitt mammahjärta smälter. Mina ljuvliga små är värda sin vikt i dyraste guld.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar